راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی
سرخط خبرها

عملیات پلیس مشهد برای دستگیری گروگان‌گیران پیرمرد افغانستانی

  • کد خبر: ۲۲۰۴۲۲
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
عملیات پلیس مشهد برای دستگیری گروگان‌گیران پیرمرد افغانستانی
همزمان با رهایی گروگان تبعه افغانستان که با ترفند‌های پلیسی صورت گرفت، تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی برای دستگیری عاملان اصلی گروگانگیری وحشتناک در مشهد وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آخرین روز بهمن سال گذشته بود که جوانی به کلانتری سجاد مشهد مراجعه کرد و پلیس را درجریان یک آدم ربایی وحشتناک گذاشت. او به نیرو‌های انتظامی گفت:پدرم بیست و نهم بهمن از خانه خارج شده، اما دیگر برنگشته است. این جوان تبعه کشور افغانستان در ادامه اظهاراتش به درخواستی در فضای مجازی اشاره کرد که فردی مدعی شده بود پدر ۷۰ ساله را به گروگان گرفته اند و باید برای آزادی وی مبلغ ۲ میلیون دلار پرداخت کنند.

ماموران انتظامی با دیدن این درخواست، بلافاصله کد امنیتی گروگانگیری را روی این پرونده حساس ثبت کردند و آن را برای پیگیری ویژه در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار دادند. با توجه به اهمیت این ماجرا، دستورات محرمانه خاصی از سوی سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده صادر شد و ماجرای گروگانگیری زیر نظر مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (جانشین پلیس آگاهی خراسان رضوی) مورد رسیدگی قرارگرفت.

حساسیت موضوع موجب شد تا شبانه جلسه کارشناسی وتحلیل وقوع جرم در پلیس آگاهی تشکیل شود وبدین ترتیب عملیات اطلاعاتی برای شناسایی گروگانگیران درحالی آغاز شد که بررسی‌های مقدماتی در منطقه وقوع جرم نشان داد «شمس الدین» (پیرمرد ۷۰ ساله) توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ ربوده شده و آدم ربایان با تعویض پلاک خودرو در مسیر فرار به سوی کوه‌های خلج حرکت کرده اند.

با جمع بندی این اطلاعات، گروه عملیات ویژه به سرپرستی سرهنگ محمد همتی (رئیس اداره جنایی آگاهی) وارد عمل شدند و با بهره گیری از توان اطلاعاتی کارشناسان اداره اطلاعات جنایی و همچنین همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد، به ردزنی گروگانگیران پرداختند. درهمین حال آدم ربایان که گویی در منطقه‌ای غارگونه مخفی شده اند، تصاویری را برای ایجاد وحشت و نگرانی خانواده پیرمرد، ارسال می‌کردند وآنان را برای پرداخت دلار‌ها در تنگنا قرار می‌دادند. درهمین حال کارآگاهان با استفاده از راهنمایی‌های سلسله مراتب فرماندهی، به ردیابی سیستم‌های ارسال تصاویر از طریق فضای مجازی پرداختند وموفق شدند ۳ تن از عوامل مرتبط با گروگانگیران تبعه خارجی را در استان گلستان و یکی از شهر‌های اطراف مشهد شناسایی و دستگیر کنند.

طولی نکشید که با دستگیری رابطان گروگانگیران، عملیات تخصصی کارآگاهان به تلاش‌های شبانه روزی رسید تا پیرمرد افغانستانی را از چنگ آدم ربایان رها کنند. به همین دلیل گروه عملیاتی به ردزنی از طریق تجهیزات و فناوری‌های نوین پرداختند و حتی از طریق فضایی نیز عملیات ویژه‌ای را آغاز کردند. در این شرایط گروگانگیران که متوجه ماجرا شده و احتمال می‌دادند به زودی مخفیگاه آنان لو برود درخواست‌های خود را به صد هزار دلار کاهش دادند، اما همچنان تصاویر ساختگی وحشتناکی را برای خانواده مرد گروگان ارسال می‌کردند.

در این وضعیت بود که کارآگاهان شگرد پلیسی خود را تغییر دادند وبرای رفع نگرانی خانواده گروگان و همچنین رهایی سریع وی از چنگ گروگانگیران به ترفند‌های تخصصی روی آوردند. در همین حال خانواده گروگان نیر چنین وانمود می‌کردند که مشغول تهیه و واریز وجه درخواستی به حساب بانکی گروگانگیران هستند. از سوی دیگر نیز با اطلاعاتی که در اثنای ردزنی‌های اطلاعاتی به دست آوردند به سرنخ‌های مهمی از مخفیگاه گروگانگیران رسیدند، اما هنوز عملیات رهایی گروگان شروع نشده بود که گروگانگیران با قرارگرفتن در تنگنا‌های عملیاتی پلیسی و در اقدامی ناگهانی، پیرمرد را رها کردند و او به سوی خانواده اش بازگشت. دراین شرایط بود که عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی برای دستگیری گروگانگیران تبعه خارجی، وارد مرحله جدیدی شد و تلاش‌ها با دستورات ویژه قضایی برای شناسایی دیگر مجرمان و تبهکاران ادامه یافت.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->